021-22370103 - 021-22370107
تهران، سعادت اباد ، بالاتراز میدان کاج ، خیابان نهم ، پلاک 1 ، ساختمان کاج ، طبقه دوم
مدت زمان مطالعه ۲۱ دقیقه
دکتر فاطمه چراغی » لاپاراسکوپی » بهترین جراح لاپاراسکوپی کیست؟

بهترین جراح لاپاراسکوپی کیست؟

آیا میدانید که استفاده از لاپاراسکوپی علاوه بر جنبه های تشخیصی، راهکاری برای درمان انواع مشکلات زنان می باشد؟

لاپاراسکوپی یکی از بهترین تکنیک ها برای تشخیص و درمان بیماری های زنان می باشد که حوزه ی وسیعی از جراحی ها را تحت پوشش قرار می دهد .

لاپاراسکوپی برای برداشتن رحم ، درمان آندومتریوز ، درمان کیست تخمدان و چسبندگی رحم و … کاربرد دارد .

جراحی لاپاراسکوپی در حوزه زنان در چند سال اخیر بسیار کاربرد داشته است و جایگزین بسیاری از روش های جراحی باز شده است. روش جراحی لاپاراسکوپی به دلایل مختلفی مزایای بیشتری نسبت به جراحی باز دارد. در جراحی لاپاراسکوپی به مراتب دوران نقاهت کوتاه تر است.

جراح لاپاراسکوپی با استفاده از روش های نوینی که در دسترس است و استفاده از دوربین مخصوص جراحی و ابزار های ظریفی به انجام این نوع خاص جراحی می پردازد. این تکنیک جراحی مزایای بیشماری نسبت به جراحی باز دارد و فرد از بسیاری جهات بعد از جراحی آسودگی بیشتری دارد. همچنین مزیت اصلی جراحی این مورد است که اسکار و برش خاصی روی شکم ایجاد نمی شود. بسیاری از بیماران از عدم ایجاد اسکار بسیار خوشنود هستند.

در این مقاله قصد داریم به جوانب مختلف جراحی لاپاراسکوپی در حوزه زنان و مزیت هایی که این روش جراحی دارد اشاره کنیم.

رحم به دلایل مختلف نیاز به جراحی دارد. در گذشته از روش جراحی باز برای درمان برخی بیماری های رحم کمک گرفته می شد. ولی اکنون برای درمان بسیاری از مشکلات رحم و تخمدان از روش لاپاراسکوپی استفاده می شود. جراح لاپاراسکوپی رحم و تخمدان یک متخصص زنان است که در زمینه انجام جراحی لاپاراسکوپی آموزش دیده است و تجربه کافی دارد. در حقیقت یک جراح لاپاراسکوپی بسیاری از مشکلات و بیماری های زنان را که مربوط به رحم و تخمدان است با انجام تکنیک خاص جراحی و ایجاد برش کمتر درمان می کند. مزیت های بیشمار جراحی لاپاراسکوپی نسبت به روش باز باعث شده است که متخصصان زنان بیشتر از پیش به انجام این جراحی ترغیب شوند.

شماره تماس دکتر چراغی

جراحی لاپاراسکوپی

همانطور که بیان شد، بیماری های مختلفی برای رحم و تخمدان ایجاد می شود. از جمله این بیماری ها می توان به فیبروم رحم، کیست تخمدان، اندومتریوز، سرطان رحم و تخمدان، کیست و تومور اندومتر، تومور تخمدان، تخمدان پلی کیستیک و … اشاره کرد. برخی از این بیماری ها با روش های غیر جراحی و تنها با استفاده از دارو و قرص بهبود می یابند و درمان می شوند. ولی برخی از بیماری ها به خصوص بیماری های بدخیم و سرطانی نیاز است که با انجام جراحی درمان شوند.

لاپاراسکوپ در رحم

فردی که به سرطان رحم و تخمدان مبتلا است و یا کیست خونی و تومور های بدخیم دارد، نیاز است که با جراحی اقدام به خارج کردن تومور و بخشی از بافت رحم و تخمدان کرد. این روش با ایجاد کمترین آسیب جان بیمار را نجات می دهد. در برخی موارد فرد کیست تخمدان بیش از حد بزرگی دارد که با دارو کوچک نمی شود. در این موارد هم در صورتی که خطر ترکیدن کیست باشد، نیاز به انجام جراحی است. هیسترکتومی یا عمل خارج کردن رحم هم نوعی روش جراحی است که به صورت باز یا بسته انجام می شود. روش بسته یا همان لاپاراسکوپی برش بزرگی روی رحم ایجاد نمی کند. به این ترتیب می توان رحم و تخمدان ها و حتی لوله های فالوپ را خارج کرد.

 لاپاراسکوپی، معمولا زمانی انجام می شود که بیمار در معاینه بالینی یا آزمایشات دیگر مانند سونوگرافی (USG) یا هیستروسالپنگوگرافی (HSG) ناهنجاری های در ناحیه لگن نشان داده باشد و برای اطمینان بیشتر و تشخیص دقیق لاپاراسکوپی صورت می گیرد، که معمولا همراه با عمل هیستروسکوپی است. به دلیل اینکه در لاپاراسکوپی از برش جراحی کوچک استفاده میشود، بیشتر افرادی که تحت عمل قرار گرفته اند، می توانند در همان روز به خانه بازگردند. ایجاد برش کوچک نیز به این معنی است که بهبودی در این عممل جراحی سریع است و دوره نقاهت آن طولانی نیست. همچنین خونریزی و از دست دادن خون در این عمل جراحی نیز بسیار کم رخ می دهد و دارای مزایایی نسبت به سایر روش های جراحی باز که در ناحیه رحم و تخمدان صورت می گیرد می باشد

کاربرد های لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان  یک روش جراحی است که می تواند باعث تخمک گذاری در زنانی شود که دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستند. ازاین روش برای تخریب قسمت هایی از کیست های تخدان از لیزر استفاده می شود.

این جراحی معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد. اما می تواند گزینه ای برای خانم هایی باشد که پس از کاهش وزن و آزمایش داروهای باروری هنوز تخمک گذاری نمی کنند.

در لاپاراسکوپی فیبروم رحم جراح به جای استفاده از برش های عرضی و طولی بزرگ، 4 برش چند میلیمتری درناحیه شکم ایجاد می کند و این کار میزان خونریزی و عفونت را به حداقل می رساند. در این روش، جراح دست های خود را به طور مستقیم وارد شکم بیمار نمی کند بلکه به وسیله دوربینی که داخل شکم شده است، می تواند فیبروم را ببیند و توسط ابزار های جراحی که از طریق برش ها وارد شکم شده، عمل جراحی خارج کردن فیبروم ها را انجام می دهد.

هیسترکتومی یک عمل ماژور بوده و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

عمل برداشتن رحم با لاپاراسکوپی فقط توسط چند برش کوچک انجام میگیرد. علاوه بر انواع مختلف هیسترکتومی، روش های مختلفی نیز برای انجام این عمل وجود دارد. انتخاب روش انجام عمل تخلیه رحم به عواملی مانند اندازه رحم، تجربه و تخصص جراح بستگی دارد.

بررسی رشد غیر طبیعی سلول و بافت مانند تومورها در ناحیه شکم، روده و لگن
بررسی بیماری های عفونی لگن، حاملگی خارج رحمی و آندومتریوز
بررسی بیماری هایی که منجر به ناباروری می شوند مانند کیست، عفونت، میوم و فیبروم
4.       انجام برخی نمونه برداری ها که به بافت نمونه بیوپسی می گویند.
جلوگیری از گسترس سرطان از دیگر اندام ها به شکم
تشخیص ودرمان آسیب های احتمالی به اندام های داخلی مانند طحال
تشخیص و درمان فتقهای شکمی
خارج کردن اندام های داخلی مانند طحال، کیسه صفرا،آپاندیس، رحم، تخمدان و…
تشخیص درد های لگنی مزمن
درمان چاقی(اسلیو معده، بای پس و …)

لاپاراسکوپی کیست تخمدان

تصویر کیست تخمدان

لاپاراسکوپی کیست تخمدان، در صورتی انجام می شود که درمان های غیر تهاجمی برای برطرف کردن کیست تخمدان تاثیری نداشته باشند. برای جراحی در جهت درمان کیست تخمدان، از بین روش های موجود، جراحی لاپاراسکوپی بهترین روش است. لاپاراسکوپی با وجود اینکه عمل جراحی است، یکی از روش های کم تهاجمی به حساب می آید. زیرا در این نوع جراحی فقط یک سوراخ حدود یک تا پنج سانتی متری ایجاد می شود و از طریق سوراخ ایجاد شده لاپاراسکوپ وارد ناحیه تحت جراحی می شود.

لاپاراسکوپ، در واقع وسیله ای است که به پزشک کمک می کند تا نوع بیماری بررسی و تشخیص داده شود. لاپاراسکوپ، فضای درون رحم را توسط گاز قابل جذب دی اکسید کربن، پر می کند. این روش باعث افزایش دید پزشک از فضای درون رحم می شود. به همین ترتیب، پزشک ابتدا فضای داخلی رحم را بررسی می کند و سپس به شناسایی بیماری می پردازد. پزشک، پس از تشخیص و تعیین مکانی که کیست تخمدان در آن قرار دارد، اقدام به از بین بردن کیست توسط لاپاراسکوپ می کند.

در حین جراحی لاپاراسکوپی بیمار کاملا بیهوش می شود و پس جراحی نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست و می تواند مرخص شود. برای انجام لاپاراسکوپی کیست تخمدان به بهترین جراح لاپاراسکوپی در تهران، مراجعه نمایید.

به طور کلی استفاده از این روش بعد از تشخیص وجود کیست هایی که نیاز به عمل جراحی برای برداشتن از رحم دارند برای بیماران تجویز می شود . همچنین در موارد زیر نیز انجام جراحی لاپاراسکوپی توصیه می شود.

  • خانم های جوان که دارای کیست های تخمدان بسیار بزرگ هستند.
  • افرادی که درمان های دارویی روی آنها تاثیری نداشته است.
  • دخترانی باکره که نیاز به جراحی رحم برای برداشتن کیست تخمدان دارند .

همچنین قبل از عمل بررسی های لازم بر روی بیماران انجام می شود که برخی از آنها شامل موارد زیر است :

  • بیمار باید از نظر قلبی، عروقی و ریوی بررسی شده باشد . زیرا در لاپاراسکوپی داخل شکم بیمار گاز زده می شود و پوزیشن بیمار به حالت برعکس قرار می گیرد، ممکن است فشار بر روی قلب و عروق وارد شود بنابراین لازم است حتماً بیمار از لحاظ سوابق بیماری بررسی های لازم انجام شود.
  • داروهایی که بیمار مصرف می کند باید بررسی شود.

لاپاراسکوپی فیبروم رحم

عکس فیبروم رحم

لاپاراسکوپی فیبروم رحمی در زمانی انجام می شود که بیمار نخواهد رحم خود را از دست بدهد و عمل جراحی باز شکمی را انجام دهد. فیبروم های رحمی، توده هایی توپر و در برخی مواقع خوش خیم می باشند که در صورت نداشتن علائم نیاز به درمان ندارند. فیبروم در سه ناحیه از رحم می تواند وجود داشته باشد:

  • داخل محوطه رحم
  • بیرون از رحم
  • داخل دیواره رحم

در صورتی که فیبروم در بیرون از رحم قرار بگیرد، جراحی و برداشتن فیبروم ها ریسک کمتری خواهد داشت . احتمال آسیب رسیدن به رحم به حداقل میزان خود می رسد، اما در سایر موارد احتمال ضعیف شدن بافت رحم وجود دارد که نگرانی هایی را در مورد پارگی رحم در بارداری های بعدی به وجود می آورد.

برداشتن رحم با لاپاراسکوپی

شایع ترین عمل در بین بانوان عمل هیسترکتومی است یعنی برداشتن رحم است . تخلیه رحم تقریبا در تمام موارد سرطان رحم و یا سرطان دهانه رحم الزامی است و معمولا در سرطان تخمدان نیز توصیه می شود.

در خانم هایی که خونریزی شدید دارند و با دارو به درمان نتیجه مثبت نداده اند با رضایت خود فرد این عمل انجام میشه البته سن بیمار هم خیلی مهم است. این گونه عمل های جراحی برای زنانی مناسب است که تمایلی به بارداری در آینده نداشته باشند.

عمل تخلیه رحم معمولا یکی از گزینه های درمانی در زنان مبتلا به فیبروئید، اندومتریوز، بیماری التهابی لگن و یا دوره های سنگین قاعدگی می باشد. زنانی که به پرولاپس رحم نیز مبتلا هستند، ممکن است پزشک برای ترمیم پرولاپس از هیسترکتومی استفاده کند.







مزایای انجام لاپاراسکوپی رحم

روش لاپاراسکوپی رحم و تخمدان مزایای بیشماری دارد که از مهم ترین آن ها می توان به خونریزی کمتر، دوران نقاهت کوتاه تر، عدم ایجاد اسکار، ایجاد برش های کوچک تر، دقت بیشتر و … اشاره کرد. در کل روش لاپاراسکوپی رحم روشی دقیق برای انجام جراحی های مختلف است که در سال های اخیر در حوزه زنان و زایمان استفاده زیادی از آن می شود. بعد از لاپاراسکوپی رحم با انجام برخی مراقبت ها می توان شاهد نتیجه موفقیت آمیز جراحی بود.

خونریزی کمتر

از آنجائیکه در عمل لاپاراسکوپی لایه های شکم به وسیله برش های بزرگ باز نمی شود خونریزی کمتر است 

کاهش ریسک عفونت

زمانی که خونریزی کمتر باشد امکان عفونت نیز کاهش می یابد . علاوه بر این از آنجایی که شکم با برش باز نمی شود اعضا داخلی آن در معرض هوا قرار نمی گیرد تا دچار عفونت شود 

عدم تحریک اعصاب

 دلیل درد در عمل جراحی باز این است که لایه های شکم باز شده و اعصاب تحریک می شوند . اما در عمل لاپاراسکوپی تحریک اعصاب وجود ندارد.

کوتاه بودن دوران نقاهت

دوران نقاهت در این جراحی کوتاه می باشد ، در این عمل بعد از دو یا سه روز بیمار می تواند به زندگی روزمره خود باز گردد.

عدم ایجاد اسکار جراحی

این روش نیاز به ایجاد یک یا چند برش بسیار کوچک روی شکم دارد که به اندازه ی نوک انگشتان دست خواهد بود .

لاپاراسکوپ در رحم

جراحی لاپاراسکوپی دارای مزایای بسیاری برای افرادی است که میخواهند بدون دردسر مشکلات رحم را برطرف نمایند . جراحی لاپاراسکوپی یکی از مواردی است که افراد بدون دردسر می‌توانند مشکلات ناحیه رحم خود را برطرف نمایند در گذشته برای از بین بردن کیست های رحم و یا فیبروم های موجود در آن که بزرگ و غیرقابلقابل دفع بودند از روش‌های دیگری استفاده می شد و البته نیاز بود که شکافی بزرگ بین 10 تا 20 سانتی متری سمت راست شکم و زیر دنده ها ایجاد نمایند و از این طریق دسترسی به اجزای داخل رحم ممکن می شد و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می کرد .

به طور کلی مزایای روش لاپاراسکوپی شامل موارد زیر می باشد :

-درد شدید برای بیمار پس از عمل جراحی باز

-میزان خون ریزی بسیار بیشتر حین عمل

– میزان استراحت طولانی تر پس از عمل  برای بیمار

– احتمال مشکلات تنفسی و عفونت ریه  بیشتر در حالت جراحی باز

-احتمال عفونت زخم و محل عمل بیشتر

– از عوارض مهم دیگر فتق یا هرنی جدار شکم در محل عمل بود

در روش لاپاراسکوپی تمامی این مشکلات به شدت کاهش یافته و برطرف شده است.

از مزایای دیگر لاپاراسکوپی دید بهتر جراحی است در این روش به وسیله لنزهای به کار رفته در دوربین های دستگاه، دید و بزرگنمایی تصویر تا 20 برابر چشم غیر مسلح ممکن می شود

افرادی که بر تکنیک لاپاراسکوپی تسلط ندارند تصور می کنند دید جراحی در این روش کاهش می یابد که دقیقا عکس این مسئله صحت دارد

همچنین در روش لاپاراسکوپی فرد خیلی سریع تر به زندگی روزمره و محل کار خود باز می گردد

فرآیند جراحی لاپاراسکوپی

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید در جراحی لاپاراسکوپی چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه فرآیندی تا رسیدن به نتیجه نهایی طی خواهید نمود ، البته جراح قبل از هرگونه اقدامی شما را جهت جراحی لاپاراسکوپی آماده می سازد از این رو نباید نگران مسائل پیش رو باشید و با اعتماد به جراح یقین داشته باشید که بهترین راهکار ها برای انجام جراحی مورد نظر لحاظ خواهد شد .

به طور کلی فرآیند انجام عمل لاپاراسکوپی برای بیمار شامل موارد زیر خواهد بود :

  • قبل از عمل

پیش از جراحی پرسش های لازم در خصوص وضعیت عمومی و کلی شما پرسیده می شود همچنین آزمایش هایی چون تست خون، آزمایش ادرار، نوار قلب، سونوگرافی با امواج اولتراسو را بدهد و هم چنین 6 تا 12 ساعت قبل از عمل، چیزی نخورد و ننوشد.

سوابق بیماری خود را به جراح یاد آوری نمایید ، نیاز است که حتما داروهای خاصی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید ، اگر بیمار داروی رقیق کننده خون (داروهای ضدانعقادخون) مانند آسپیرین یا وارفارین مصرف می کند، از او خواسته می شود که چند روز قبل آن را قطع کند. این کار برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد در حین عمل است.

مصرف دخانیات برای جراحی محدودیت هایی ایجاد می نماید از این رو در صورت مصرف حتما به پزشک اطلاع دهید ، ممکن است به فرد توصیه شود که برای ساعاتی آن را کنار بگذارید. زیرا سیگار کشیدن می تواند بهبودی پس از جراحی را به تاخیر بیندازد و عوارضی مانند عفونت را افزایش دهد.

  • حین عمل

عمل جراحی با بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انجام می شود که به تشخیص جراح این اقدام انجام میگیرد ، در لاپاراسکوپی معمولی، در لگن و قسمت پایین شکم، برش کوچکی به طول 2/1 تا 4/3 اینچ ایجاد می کنند. در این روش پزشک گاهی مجبور است، برای بهتر دیدن، شکم را با گاز کربن دی اکسید پر می کند تا شکم متورم وبزرگ شود و فاصله دیواره شکم از اندام های داخلی بیشتر کند. بسته به نوع و میزان عمل، بیمار دو تا شش برش کوچک (اندازه 5 میلی متر تا 12 میلی متر) خواهد داشت. برش ها با بخیه های قابل جذب پوستی که نیازی به برداشتن ندارند یا منگنه های فلزی پوست که پس از 10 روز نیاز به برداشتن دارند ، بسته می شوند.

با ایجاد برش اولین مرحله برای جراحی انجام شده است و در این زمان بررسی های لازم انجام می شود . دقت داشته باشید که در این مرحله ، ابزاری به نام لاپاراسکوپ را از طریق برش های کوچک وارد شکم می کنند. همانطور که گفته شد لاپاراسکوپ میله ای فیبر نوری نیم اینچی است که دارای منبع نور و دوربین فیلمبرداری است. دوربین فیلمبرداری به جراح اجازه می دهد تا داخل ناحیه شکم را در نمایشگرهای موجود در اتاق عمل ببند.

با باز شدن شکم جراح ممکن است از وسایل دیگری برای جراحی استفاده کند و با قراردادن ابزارهای مختلف در برش های ایجاد شده بر روی شکم، از طریق لاپاراسکوپ، عمل جراحی را انجام دهد.

در برخی موارد، پزشک ممکن است دریابد که قادر به انجام عمل جراحی از طریق لاپاراسکوپ نیست و کار را به روش لاپاراتومی یا برش کامل شکمی، انجام دهد. پزشک در صورت احتمال چنین موردی، قبل از عمل جراحی موضوع را با بیمار درمیان می گذارد.

  • بعد از عمل

دوره نقاهت در این جراحی کوتاه است ، دوش مختصر بعد عمل بلا مانع است.

عوارض انجام لاپاراسکوپی

تصویر انیمیشینی لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی به طریقی انجام می شود که گازی در شکم وارد می شود تا فضای شکم گسترده شود و میدان دید جراح افزایش یابد. عوارض جانبی لاپاراسکوپی که شامل ورم کردن شکم است، بعد از چند ساعت تا چند روز برطرف می شود. ولی نفخ شکمی می تواند تا هفته ها ادامه داشته باشد. همانند هر عمل جراحی، لاپاراسکوپی هم معمولاً همراه با درد خفیفی است.

به علت جمع شدن گاز لاپاراسکوپی در بدن ممکن است فرد ممکن است دچار احساس درد خفیفی در ناحیه شانه ، قفسه سینه ، کبد شود که با راه رفتن بیمار برطرف می شود.

در لاپاراسکوپی لگن از مواد رنگی برای بهتر دیدن لایه ها استفاده می شود که باعث می شود ادرار بیمار بعد از عمل رنگی باشد که طبیعی است و جای نگرانی نیست .

دوران نقاهت جراحی لاپاراسکوپی

خانم خوابیده

بعد از جراحی لاپاراسکوپی به اندازه کافی استراحت کنید .

بعد از عمل تا 2 الی 3 روز باید فرد مراقب حرارت بدن باشد در صورتی که دچار تب و لرز شود حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کند . زیرا احتمال عفونت وجود دارد .

خانم در حال خوردن قرص

درد بعد از لاپاراسکوپی خیلی کم می باشد که در صورت ناراحتی فرد می تواند با مشورت پزشک خود از داروهای مسکن به صورت خوراکی یا وریدی استفاده کند.

نیاز است که بعد از جراحی لاپاراسکوپی برخی مراقبت ها صورت گیرد. در حقیقت جراحی لاپاراسکوپی برای اینکه نتیجه مناسبی داشته باشد نیاز است که فرد بیمار بعد از جراحی برخی نکات را رعایت کند. علائم و نشانه هایی وجود دارد که بعد از لاپاراسکوپی طبیعی هستند و برخی علائم غیر طبیعی و خطرناک هستند. تمامی این موارد به بیمار گفته می شود تا در صورت لزوم سریعاً به پزشک مراجعه داشته باشد. برای مثال خونریزی بعد از جراحی در برخی روش های درمانی موردی طبیعی است. همچنین می تواند روند قاعدگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. درد و مقداری ناراحتی هم کاملاً طبیعی است و نیازی به نگرانی نمی باشد.

جراحی لاپاراسکوپی نوعی روش جراحی است که در کل با ایجاد برش ها و سوراخ هایی روی شکم و رحم دسترسی به ارگان های داخلی پیدا می کند. به این ترتیب مقداری خونریزی داخلی ایجاد می شود که کاملاً طبیعی است. ولی در صورتی که خونریزی و درد از حد معمول بیشتر باشد و نتوان با مسکن به کنترل درد کمک کرد، نیاز است که حتماً سریعاً به پزشک متخصص زنان مراجعه شود و اقدام مناسب صورت گیرد.

در کل جراح لاپاراسکوپی با انجام برخی اقدامات سعی در کنترل بیماری دارد و در صورتی که مشکل حاد تری ایجاد شود که جان بیمار در خطر بیفتد نیاز است که اقدام مناسب هرچه سریع تر انجام گیرد.

در صورتی که تشخیص داده شود که فرد نیاز به انجام جراحی لاپاراسکوپی دارد، احتمالاً نیاز است که فعالیت های روزمره خود را برای 5 روز به تعویق بیندازید. دوران نقاهت بعد از لاپاراسکوپی بستگی به نوع جراحی و بیماری ای است که درمان شده است.

برای مثال در صورتی که فردی به سرطان رحم و تخمدان مبتلا شده باشد، نیاز است که بعد از جراحی لاپاراسکوپی از روش های شیمی درمانی و پرتودرمانی استفاده شود تا به از بین بردن تمامی سلول های سرطانی کمک شود. در این موارد متخصص زنان در زمینه انجام روش های درمانی سرطان های زنان، دوره دیده است و تخصص انکولوژی دارد.

بهترین جراح لاپاراسکوپی کیست ؟

بهترین جراح لاپاراسکوپی مشاوره هایی صادقانه و دقیق برای رفع مشکلات و بیماری های شما ارائه می نماید ، ایشان با قت و ملاحظه به بررسی آثار و علائم بیماری شما می پردازند و بهترین تکنیک و درمان لازم را مد نظر قرار می دهند . در صورتی که نیاز به جراحی داشته باشید مراقبت ها و اقدامات لازم را به شما خاطر نشان نموده و با استفاده از تجربه و مهارتی که طی سالیان متمادی کسب نموده اند ، نسبت به لاپاراسکوپی بخش مورد نظر اقدام می نمایند .

دقت داشته باشید که انتخاب جراح با تجربه و متخصص از اهمیت ویژه ای برخورد دارد است و باید نسبت به این مساله حسیاسیت و دقت زیادی داشته باشید ، زیرا در صورت انتخاب عجولانه نمی توانید بهترین جراح لاپاراسکوپی را انتخاب کنید .

قبل از انجام جراحی لاپاراسکوپی باید بدانید که تمامی افراد نیاز به انجام این جراحی ندارند و تشخیص آن تنها توسط متخصص زنان و زایمان و جراح لاپاراسکوپی انجام می شود . اما در نهایت این روش ایمن و بدون آسیب به بافت رحم بوده که می تواند به طور کامل مشکلات موجود در نواحی مختلف شکم و رحم را بررسی و درمان نماید .برای انجام این جراحی نیاز است تا شما به یک جراح با تجریه ، متخصص و مجهز مراجعه نمایید . بدون شک انتخاب بهترین جراح لاپاراسکوپی کار دشواری خواهد بود ، اما با توجه به تحقیق و بررسی و همچنین پیگیری تخصص پزشک و مشاهده نمونه کارهای ایشان می توانید مشاوره های لازم در خصوص این جراحی را دریافت و نسبت به انتخاب جراح اقدام نمایید .

شما عزیزان می توانید با مراجعه به دکتر فاطمه چراغی (متخصص زنان و زایمان و جراح لاپاراسکوپی) نسبت به روند جراحی ، کیفیت آن و مراقبت های لازم در این خصوص آگاهی کامل و درستی بدست آورید .

بهترین جراح لاپاراسکوپی دقت و مهارت لازم جهت معاینه شما را لحاظ می نماید تا بتواند بهترین روش برای درمان این مشکل به وجود آمده را ارائه کند. هم چنین در صورت لزوم از مشاوره سایر همکاران در خصوص استفاده از لاپاراسکوپی برای درمان مشکلات رحم و یا سایر قسمت های بدن کمک می گیرد. بهترین جراح لاپاراسکوپی از بهترین تجهیزات و امکانات لازم برای شما استفاده می‌کند و سعی دارد که در اولین فرصت نسبت به نوبت دهی جراحی اقدام نمایند. دقت داشته باشید که برای انتخاب جراح به تجربه و تخصص ایشان در زمینه جراحی توسط لاپاراسکوپی دقت داشته باشید چرا که جراحی با لاپاراسکوپی نیاز به مهارت و تجربه از جانب جراح دارد.

به طور کلی بهترین جراح لاپاراسکوپی باید ویژگی های زیر را دارا باشد :

دکتر فاطمه چراغی

دکتر فاطمه چراغی

متخصص زنان، زایمان و نازایی، فوق تخصص انکولوژی زنان و لاپاراسکوپیست
بیش از 30هزار جراحی لاپاروسکوپی موفق زنان
بیش از100هزار درمان اچ پی وی (زگیل تناسلی)

برچسب ها:
مقالات مرتبط
آیا لاپاراسکوپی درد دارد؟

آیا لاپاراسکوپی درد دارد؟

لاپاراسکوپی روش جراحی کم تهاجمی است که با هدف جلوگیری از برش شکم برای انجام جراحی های مختلف ناحیه شکم و لگن ارائه شده...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه